Takk til alle som deltok på vår Mailchimp meetup i dag. Fikk du ikke det med deg, eller har du lyst til å se det på nytt? Da kan du se opptaket nedenfor her.
Denne gangen var fokuset på utsendelse av SMS og en ny funksjon i Mailchimp; nemlig surveys. Dere har tidligere ytret et ønske om at meetupen skal inneholde opplæring i tillegg til informasjon, og vi kjørte derfor et mini-kurs i hvordan dere kan sette opp en spørreundersøkelse i Mailchimp selv. Her er det vi snakket om på meetupen:
SMS
SMS har en gjennomsnittlig åpningsrate på 98%, og 95% blir lest allerede de første 3 minuttene etter utsendelsen. Du kan også inkludere en link i SMS’en, eller ta betaling via SMS. Mulighetene er mange.
MAILCHIMP SURVEYS
Er du usikker på hva kundene dine tenker? Lurer du på om de vil komme på konsert så snart det åpnes for det, eller tror du at noen kan være bekymret for smittefaren? Lurer du på hvor dine kunder ønsker å reise når regjeringens restriksjoner opphever? Spør, da vel!
Å sende ut en spørreundersøkelse kan være helt essensielt for videre drift, og det er i tillegg utrolig enkelt å gjennomføre.
Her er noen eksempler på hva våre kunder, Lillestrøm Kultursenter og Solfaktor.no har spurt sine kunder om:
Lillestrøm Kultursenter fikk bekreftelse på at dere kunder ønsker å komme på arrangement igjen til høsten, og Solfaktor.no fikk både bekreftet at deres kunder ønsket å reise, samt hvilke destinasjoner de ønsket å reise til.
Denne dataen kan du bruke til å nå kundene dine med spesifikk informasjon relatert til svar de har gitt. For eksempel kan Solfaktor.no sende ut nyhetsbrev om Hellas, til alle som ønsker å reise til Hellas. Varmere prospekter skal du lete lenge etter.
Under meetupen kom vi også med flere tips til hva man burde tenke på når man setter opp en spørreundersøkelse. Du kan se hele meetupen her: