Kom i gang i dag
Lily questbot

Er du usikker på hva kundene dine tenker? Lurer du på om de vil komme på konsert så snart det åpnes for det, eller tror du at noen kan være bekymret for smittefaren? Eller kanskje vurderer du å videreutvikle en produktlinje, men er usikker på hvordan det blir mottatt av kundene? Spør, da vel!

Henry Ford sa at dersom han spurte kundene om hva de ønsket, ville svaret vært en raskere hest. Men det er i de aller sjeldneste tilfellene at produktet eller tjenesten er så revolusjonerende at kundene selv ikke vet det enda, at det er noe de ønsker. Derfor, i majoriteten av tilfellene, vil det å inkludere kundene og brukerne i prosessen kunne gi betydelig verdi. 

 

TOVEIS KOMMUNIKASJON MED DINE KUNDER

Under koronakrisen finnes det mange usikkerhetsmomenter; når åpner det opp for større forsamlinger, og ikke minst, vil folk føle seg trygge til å delta på arrangement igjen, dersom de får lov? Lillestrøm Kultursenter ønsket svar på dette, og gjorde noe som kanskje virker logisk; de spurte sine kunder.

Mailchimp har lansert ‘Surveys’, et enkelt verktøy for å sende ut spørreundersøkelser. Her kan man raskt og enkelt sende ut en e-post med link til spørreundersøkelsen, og be kundene om å både svare på ‘ja/nei’-spørsmål, samt komme med utfyllende svar. 

Responsen på spørreundersøkelsen til Lillestrøm Kultursenter har vært helt enorm, og bare etter 2 dager hadde de mottatt 850 svar. Svarene de fikk var ekstremt verdifulle, og beviser at folk ønsker å delta på arrangement og se konserter og forestillinger.

Hele 88.3% svarte at de ønsket å komme på forestilling til høsten (hvis mulig), og 92.4% har full tillit til at Lillestrøm Kultursenter overholder smittevernsreglene.

 

Spørreundersøkelser kan også sendes ut automatisk etter et kjøp, eller etter at kunden har deltatt på et arrangement. TTMG (The Theater & Musical Group) gjorde dette i etterkant av sin forestilling ‘Optimist’ og fikk en helt enorm respons. I tillegg til verdifull informasjon om kundens oppfatning av forestillingen og lokalene, fikk de i tillegg mer enn 1000 (!) skriftlige anmeldelser de kan bruke i sin markedsføring. 

 

TAGS OG SEGMENTERING

Det er ikke første gang dere hører oss snakke om segmentering. Det å sende ut tilpasset kommunikasjon, til de riktige menneskene, vil i gjengjeld gi deg høyere åpnings- og responsrate, og derav også flere salg. Svarene kundene gir på spørreundersøkelsen, kan videre bli brukt til å segmentere dine utsendelser.

Et spørsmål du stiller kan for eksempel være «Ønsker du å se konserter og/eller forestillinger hjemme i egen stue dersom vi tilbyr strømming». Ved å benytte deg av denne dataen, har du glovarme leads som du vet vil delta dersom dette tilbys, og du kan kontakte dem direkte når tilbudet er klart.

Du slipper altså å lure på om prisen er riktig, fargevalg, funksjonalitet, eller hva enn du måtte lure på, for det er bare å spørre – og folk, de svarer.

 

KOM I GANG I DAG

Spørreundersøkelser kan være med på å påvirke dine fremtidige valg i riktig retning, basert på kundenes ønsker og/eller behov. Du kan sette opp spørreundersøkelsen selv, eller du kan ta kontakt med oss dersom du trenger hjelp. 

Mailchimp meetup for Mailchimp brukere 30. oktober.

Info og påmelding:

Ta kontakt med oss i dag, så tar vi en prat.

Claus Lorentzen, CEO

Claus Lorentzen,
CEO