Digital tilstedeværelse
March 25, 2020, 15:43 WordPress/WooCommerce

De siste månedene har vi i HCL Nordic jobbet med flere spennende kunder og prosjekter for å hjelpe dem med å øke deres digitale tilstedeværelse. I disse tider er det viktigere enn noen gang å være tilgjengelig på nett; tilgjengelig for nye og eksisterende kunder. Vi har vært med på å utvikle helt nye nettsider, integrasjoner mellom WooCommerce og Visma, samt tillegg/forbedringer på allerede eksisterende løsninger. Vi er stolte over våre flotte kunder og løsningene vi har vært med på å lage for dem. Du kan lese mer nedenfor. 

Nor Lines

Nor Lines Norway AS er en logistikkleverandør som daglig har hele Norge som nedslagsfelt. Med sentraliserte systemer og tilstedeværelse på rundt 45 lokasjoner innenlands er de alltid nær sine kunders fraktbehov – samtidig som de sikrer en kostnadseffektiv og miljøvennlig totalløsning ved å tilby mange av sine leveranser på sjø. Dette er det som gjør Nor Lines unike.

Nor Lines har fått helt nye, fine nettsider, med en oversiktlig fremstilling av sine tjenester. Vi har både designet og utviklet deres nye nettside.

En viktig del av Nor Lines nye nettside, er ‘Min side’. Kunder av Nor Lines kan logge inn på siden, og benytte seg av prisberegneren. Prisberegneren gir dem pris på forsendelser, basert på egne avtaler.

Transportselskapet er ikke som alle andre transportselskaper, og skiller seg ut med sitt sterke fokus på miljø. Nor Lines sender mange av side leveranser på sjø, noe som fører til mindre slitasje på vei, mindre utslipp av CO2 og et betraktelig lavere miljøavtrykk. På nettsiden kan man selv sjekke hvor mye CO2 man kan spare miljøet for ved å flytte sin forsendelse fra land til sjø, i kystverkets miljøkalkulator. Du kan teste selv her: https://www.norlines.no/miljo/miljokalkulator/

 

Yngri

Yngri er islandsk og betyr ‘yngre’ eller ‘junior’, og er Barnas Hus sitt eget merke. Yngri ønsket en nettside for å kunne vise frem sin egen merkevare på en fin og oversiktlig måte, og kunne komme med inspirasjon til barneforeldre. Vi har vært så heldige til å få lov til å designe og utvikle denne siden, og vi syns den ble veldig fin, om det er lov å si selv.

Yngri viser frem sine produkter og produktkategorier på samme måte som en nettbutikk, uten å drive salg direkte på siden.

Her kan du lese om produktet, merke dine favoritter, finne inspirasjon og få den informasjonen du trenger.

Yngri har også en multisite, noe som vil si at de håndterer flere nettsider, under samme innlogg. Sidene er helt like, men den ene er på norsk, og den andre på engelsk. En multisite gjør håndteringen av siden og oppdateringer mye enklere. En multisite er fin å bruke dersom man tilbyr tjenester/produkter i flere ulike land, eller dersom man har flere merkevarer under samme bedrift. 

Sisu

SISU-gruppen er importør av kjente europeiske merkevarer til det norske markedet, og består av SISU Produkter, SISU Hest & Husdyr og SISU Villmark. SISU har fått designet og utviklet nye nettsider og nettbutikk av vår samarbeidspartner, InBusiness AS. Vi har bidratt i prosjektet med å utvikle integrasjon mellom deres VISMA Global og WooCommerce.

Integrasjonen gjør håndtering av nye produkter, og oppdatering av eksisterende automatisert og derfor veldig tidsbesparende. Når en nytt produkt blir lagt til i VISMA, opprettes det automatisk i nettbutikken til SISU, og når varer blir solgt, kommuniserer nettbutikken direkte med ERP-systemet. 

Integrasjonen håndterer ikke bare nye produkter, men også kunder som har personlig innlogg på siden. Noen bedrifter tilbyr ulike priser til kunder, basert på f.eks et langvarig kundeforhold eller at man ofte handler i store kvanta. Integrasjonen håndterer også disse prismatrisene sømløst slik at hver kunde får sin personlige pris ved innlogg.

Fredrik & Louisa

En annen aktør vi har fått lov til å utvikle integrasjon for, er sminke-giganten Fredrik & Louisa. Vi har utviklet integrasjon mellom deres VISMA Global og WooCommerce slik at lagerbeholdning oppdateres kontinuerlig, og nye produkter blir lagt inn direkte i nettbutikken. Integrasjonen gjør også flyten av ordre helt automatisk uten behov for manuell håndtering. 

Integrasjonen til Fredrik & Louisa gjør mye av det samme som integrasjonen til SISU. Nye produkter oppdateres automatisk, ordre går direkte inn i VISMA og nettbutikken kommuniserer direkte med ERP-systemet om hvor mange varer som er på lager av hvert produkt.  En integrasjon mellom VISMA og WooCommerce fjerner ekstremt mye manuelt arbeid, og frigjør mye tid som dere kan bruke på andre, viktige ting. 

Intervindu

Vi har også fått lov til å utvikle nettside og nettbutikk for Intervindu. Intervindu holder til i Holmestrand og selger vinduer og dører til det norske markedet. I deres nettbutikk kan du enkelt velge riktig størrelse og tilleggs-valg, og få en visuell fremvisning av hvordan sluttproduktet blir.

Man kan gjøre alle tilleggsvalg selv, mens sluttprisen kalkuleres helt automatisk. Kunden kan gå tilbake på produktet og gjøre endringer, og teste ulike valg før man legger inn en bestilling.

Når en kunde legger inn en ordre går denne automatisk inn til 24SevenOffice, Intervindu’s ERP-system, via vår integrasjon. Flyten går sømløst, og kutter mye manuell håndtering av ordre.

Elite Foto

For en god tid tilbake ble vi kontaktet av Elite Foto. De ønsket å kunne tilby klikk&hent til sine kunder. Du kan bestille bilder og andre type fremkallinger på www.elitefoto.no, men produkter, som kamera og rammer kjøpes i en av deres 38 butikker rundt om i landet. De ønsket å tilby kunder en mulighet til å reservere produkter før de besøkte butikken. Løsningen har vært live i ca.1 år nå, og fungerer veldig bra. 

Kunden kan enkelt finne den Elite Foto-butikken som ligger nærmest seg, samt hvem som har varen på lager.

Butikkene kan også enkelt oppdatere varelager, både når de selger varer og får inn nye produkter. Dette gjøres direkte inne på en side vi har utviklet, som vi kaller en B2B-portal. En B2B-portal er også et fint sted for hovedkontoret å nå ut til alle butikkene med felles nyheter og oppdateringer. Det kan for eksempel være nye kampanjer, nye produktlinjer eller informasjon om en nasjonal samling.

 

Trenger du hjelp med å få utviklet en ny digital løsning? Har du systemer som trenger en oppdatering? Dette er bare en håndfull eksempler på flotte kunder vi har jobbet sammen med, og vi er alltid interesserte i nye problemstillinger og utfordringer. Ta gjerne kontakt for et uforpliktende møte