Vi har flyttet til Oslo,
nærmere bestemt UMA Oslo City. Etter mange år i Asker, merket vi at tiden var inne til å komme oss litt nærmere alle kundene våre som holder til sentralt i Oslo. Ikke for å si noe dårlig om Asker, vi har hatt en veldig fin tid der og vi vil fortsatt holde tett kontakt med kundene våre som holder til vest for Oslo.
De siste årene har vi brukt mange timer på å flytte oss fra Asker til Oslo med toget for å møte både eksisterende såvel som nye kunder, tid som vi skjønte etterhvert kunne brukes mer effektivt.
Det er viktig for oss at vi bruker tiden vår mest mulig effektivt, det er bare på den måten at vi kan leve opp til vårt brand promise:
Med en digital løsning fra HCL Nordic, får du tid til å gjøre mer av det du liker å gjøre
Det skal komme våre kunder til gode, at vi nå raskere og enklere, kan møte dere på deres hjemmebane. Og så er det ikke minst viktig å få sagt, at dere selvsagt alle er mer enn velkomne til å stikke innen om oss og se våre nye fine lokaler.
Vi får også fordelen av å samle alle våre aktiviteter under ét tak. Tidligere holdt vi våre kurs eksternt på hotell i Oslo, dette har vi nå også samlet hos UMA, slik at vi nå har ansatte, kursdeltakere, meetupdeltakere og kunder samlet på én plass.
Selskapet vokser:
Det er heller ikke til å stikke under en stol at vi vokser fort om dagen. Det stilles krav til oss, vi må løpe raskere for å levere til kundene våre og vi må sørge for å optimere våre prosesser. Derfor jobber vi også med å rekruttere flere dyktige konsulenter, utviklere og kunderådgivere, men vi bruker den tiden vi trenger, slik at vi får inn de riktige menneskene. Vi tror også på, at ved å velge en litt mer sentral lokasjon, vil vi få litt bedre tilgang på kandidater til stillingene våre.
Møteplassen vår:
I HCL har vi alltid hatt en tradisjon om at vi spiser frokost sammen hver fredag morgen. Det er en viktig del av vår kultur at vi bruker den tiden sammen hver fredag. I fjor høst fikk vi tanken om å invitere kundene våre til å bli med. Vi bare informerte på nyhetsbrev og når vi var i dialog med kundene. Det kom ca 30 personer første gangen, og det virket til å ha samme effekten på kundene som det har på oss. Vi blir bedre kjent og det er en hyggelig start på dagen.
Siden den gangen har vi byttet navn på konseptet, vi kaller det nå for Mailchimp meetup. Forrige gangen kom det over 70 deltakere, det var helt fantastisk.
Vi har neste meetup 6. mars og her er det over 80 deltakere som er påmeldt, litt under 3 uker før eventet. Det er helt utrolig gøy for oss at så mange har lyst til å komme. Vi blir selvfølgelig også litt stressa over at så mange kommer, for da må vi jo virkelig ha noe bra å komme med. Men så tror jeg noe av hemmeligheten bak at vi er i stand til å få så mange ut av døren en fredagsmorgen, handler om at vi har skapt en møteplass. Vi skal selvfølgelig sørge for at det er noe innhold du kan ta med hjem, men det er også først og fremst en plass der du kan komme, ta en kopp kaffe og en matbit, henge 1 time eller 2 og så gå videre med dagens gjøremål. Det skal ikke være noe kjøpepress, tilbudbonanza eller annet salgsmas fra vår side. Det lover jeg!
Vi er til for brukerne og skal først og fremst være der for de som trenger oss, ikke omvendt.
Dersom du ikke allerede har meldt deg på, har vi fortsatt noen få ledige plasser til Mailchimp meetup fredag 6. mars kl 0800-1000. Det bør du ikke gå glipp av, vi benytter anledningen til å fortelle deg hvilke nyhetsbrev, ut av mange hundre vi har gått igjennom, som har prestert best.
Sjekk ut mer om meetup og meld deg på her: (over 80 deltakere er påmeldt til eventet!)