Hver fredag spiser vi i HCL Nordic frokost sammen. Denne timen dedikeres til menneskene som jobber hos oss. Arbeidsoppgaver og prosjekter blir lagt til side, og samtalen dreier seg i retning av helgens planer, interesserer og hobbyer, serier vi ser på, saker fra nyhetsbildet og så videre. På denne måten styrker og vedlikeholder vi vår kultur og samhold hver uke.
Mange har sikkert hørt ordtaket «Culture eats strategy for breakfast», noe vi mener stemmer 100%. Derfor er dette en tid som betyr mye for alle oss som jobber i HCL Nordic, og en tradisjon vi tar godt vare på. Vi får utrolig mye igjen for den lille tiden vi investerer i hverandre.
Vi har alltid jobbet for nære og gode relasjoner til våre kunder, og det føles derfor naturlig å utvide frokostene våre og inkludere flere. 3-4 ganger i året arrangerer vi nå gratis fredagsfrokost med et hint av faglig påfyll, og et ulikt tema hver gang. Vår aller første fredagsfrokost handlet om synlighet på LinkedIn. Da inviterte vi Edgar Valdmanis for å lære oss litt mer om beste praksis på det mer profesjonelle sosiale mediet.
FORDELEN MED EFFEKTIVE NETTSIDER
Fredag 26. april var det duket for vår andre fredagsfrokost. Denne gangen med WordPress og effektive nettsider i fokus. Vår kunde, Line Taraldsen fra Amerikaspesialisten og Cruisereiser, kom og fortalte oss mer om hvor brukervennlige hennes nettsider er. Takket være noe som heter Advanced Custom Fields, er det nå mye enklere for Line å opprette nye reiseforslag, tilbud, blogginnlegg, etc., og hun får mer tid til å gjøre andre ting. I forhold til den gamle nettsiden sparer hun flere timer i uken.
Amerikaspesialisten og Cruisereiser bruker også noe som heter WordPress Multisite. Dette er en funksjon som gjør at Line ikke må håndtere to, men nå kun én nettside. Hun har én log-in, plugins legges bare til én gang, og endringer gjøres dermed mye enklere. Dersom du har flere domener, men lik utforming på siden, kan multisite være noe for deg. En annen fordel med multisite er at du enkelt kan duplisere siden din, for så å oversette den til flere språk, dersom dere ekspanderer virksomheten. Istedet for å bygge en helt ny nettside, er jobben gjort etter oversettelse av tekst og innhold (vi anbefaler ikke å bruke Google translate funksjonen).
Enkle og effektive nettsider har gjort at Line kan fokusere mer på innhold og trafikk. Til sammenligning med de gamle nettsidene har de 280% økning på organisk treff, og 150% flere søk på Google. Da er det tydelig at de har gjort noe riktig!
NESTE FREDAGSFROKOST
Vi opprettholder tradisjonen, og neste fredagsfrokost blir 21. juni. Da kommer Anne Merete Rodem fra Lillestrøm Kultursenter for å fortelle om sin spennende reise med Mailchimp. Mailchimp er mer en bare nyhetsbrev, og de har nylig lansert sin ‘all-in-one Marketing Platform’. Mer om dette, og spennende muligheter i programmet, får dere høre mer om på vår frokost. Og: Det er selvfølgelig helt gratis å delta på vår fredagsfrokost (men vi har begrensede plasser). Du kan melde deg på her: bit.ly/fredagsfrokost-mc