På grunn av koronavirus (COVID-19) er det dessverre flere arrangement som må avlyses. Dersom du er en av dem som må avlyse, kan vi hjelpe deg med å nå ut til deres billettkjøpere med informasjon og refusjons-alternativer.
Via vår egenutviklede integrasjon, lily, kan vi hente ut data på dine billettkjøpere fra Ticketmaster og/eller DX og sende det over i Mailchimp. Vi setter opp en mal du kan bruke til utsendelse av informasjon, samt en eller flere landingsside(r) der du kan gi dine billettkjøpere valg for refusjon, samt sende ut SMS. Valgene kan for eksempel være et gavekort, bytte i et senere arrangement, penger tilbake eller ingen refusjon. Hvilke valg du ønsker å gi dine billettkjøpere, er opp til deg. Vi hjelper deg å legge til rette for at du kan informere dem kjapt og enkelt.
Landstreff Stavanger måtte avlyse sitt arrangement og valgte lily.
De siste ukene har vi hjulpet mange nye og gamle kunder med å sende ut informasjon og avlyste arrangementer. Nedenfor kan du se hvordan informasjonsflyten så ut da Landstreff Stavanger nylig måtte avlyse årets høydepunkt for russen. Både SMS, e-post og landingssider ble tatt i bruk for å sikre at informasjonen nådde ut til alle billettkjøpere.
Da det ble vedtatt at Landstreff Stavanger måtte avlyses, ble det sendt ut en e-post med viktig informasjon til påmeldt russ. Russen fikk beskjed om at alle tilleggspakker ble tilbakebetalt innen 30 dager, og at for LS2020-billetten fikk de kompensasjon i form av et nytt festivalpass til en av deres andre festivaler og arrangement. Valgene de fikk var et festivalpass til Back Together by LS, Elvefestivalen, Palmesus (begrenset antall), og sesongkort til Kongeparken 2020 eller 2021.
E-posten inneholdt informasjon om de ulike valgene russen kunne foreta seg, og nederst en knapp som førte dem til en landingsside der valget kunne taes:
På denne måten fikk arrangøren, i dette tilfellet Rogaland Fritidspark/Lund Gruppen, full oversikt over hvem som ønsket hva, knyttet til en unik e-post sammen med et samtykke av bestillingsvilkår. På bakgrunn av denne informasjonen kan de nå utstede kompensasjon, etter kundens ønske.
For å sikre at ingen gikk glipp av det viktige innholdet i denne e-posten, valgte de å sende ut en SMS parallelt med e-posten. SMS har gjennomsnittlig 98% åpningsrate.
Etter kort tid, oppdaterte de sin nettside med ytterligere informasjon. Da sendte de ut en ny SMS, for å oppmuntre alle til å holde seg oppdatert i saken:
Disse utsendelsene ble satt opp og sendt ut til riktig mottaker-gruppe på kort tid av oss i HCL Nordic. Persondata og personvern er ivaretatt gjennom billettsystemet og vår løsning; lily. Trenger du hjelp til å kontakte dine kunder med viktig informasjon i forbindelse med et avlyst arrangement, lite eller stort? Ikke nøl med å ta kontakt.