Dere har kanskje fått med dere at HCL Nordic har utviklet en integrasjon vi har gitt navnet lily (tidligere «Tick-in»). Men hva gjør egentlig denne integrasjonen?
Kort fortalt gir den deg som billettkjøper en bedre opplevelse før og etter et arrangement. Den gir arrangøren mulighet til å kontakte deg med relevant informasjon som f.eks. om det finnes parkering, om toalettfasiliteter, garderobe, etc. Det er også en fin påminnelse om arrangementet du snart skal på, som forhåpentligvis får deg til å glede deg enda litt mer. Det at din arrangør vet mer om hvilke arrangement du liker (kjøper billetter til), gjør at du slipper å få e-post om barneforestilling med Titten Tei når det du egentlig vil gå på er en heavy metal-konsert med Metallica.
For deg som arrangør, gir lily deg et verktøy for å bedre ivareta kundens opplevelse, uten manuelt arbeid. E-postlisten din vokser automatisk med genuint interesserte abonnenter, e-poster med relevant informasjon går ut til billettkjøperne, og du har en segmentert kundebase du kan nå med tilpasset informasjon.
Lily vokser med høy hastighet, og har allerede spredd seg over landegrenser. For et par uker siden fikk integrasjonen et fint oppslag i Scenemagasinet med tittelen «Til arbeidet, Sjimpanser!». Og det er ganske nøyaktig det som skjer – med lily gjør integrasjonen og Mailchimp jobben for deg!