Mange av våre kunder har lært oss, at i dag er det enda viktigere enn noen gang, å knytte sine kunder eller publikum enda nærmere til seg. For noen kan svaret på dette være en medlems- eller kundeklubb. Alle elsker å føle seg spesielt utvalgt, eller imøtekommet på akkurat de behovene man sitter med. Kobler man dette med dyp innsikt om hvem medlemmene er, har man funnet oppskriften på å skape høy lojalitet blant sine kunder og publikum.
Markedsføring av kundeklubben:
Betalingsside i Stripe:
Bakgrunn for løsningen:
En av våre gode kunder og samarbeidspartnere, Lillestrøm Kultursenter kom til oss med et behov som de ønsket å få løst. De hadde for et par år tilbake startet opp en kundeklubb, altså et medlemskap som deres trofaste publikum kunne melde seg på for å få tilgang til premierebilletter, gode tilbud og andre goodies. Lillestrøm Kultursenter har mange trofaste og lojale kunder, som ønsker å støtte opp om sitt lokale kultur tilbud. Både ansatte og publikum er stolte over å ha et så flott hus litt på utsiden av storbyen. Det er også viktig for identiteten til Lillestrøm at man kan holde fast på kulturtilbudet, at folk ikke må dra inn til Oslo for å få med seg forestillinger, konserter og andre kulturtilbud. Kundeklubben ses på som et middel til å binde kulturtilbudet fra Lillestrøm Kultursenter sammen med et engasjert publikum som virkelig vil støtte opp og bidra til fremtidig utvikling, og at det også for fremtidige generasjoner vil være et lokalt forankret kulturmiljø i en voksende by og miljø.
Utfordringen var at de manglet et system for å håndtere medlemsmassen, ta betalt på en enkel måte og faktisk tilby tjenester og merverdi i bytte for et medlemskap.
Vi tok på oss utfordringen, og gikk i gang med prosjektet tidlig på våren 2019.
Hva kan du få med vår kundeklubb løsning:
Siden vi vet at det finnes mange kunder som sitter med samme behovene som Lillestrøm Kultursenter, bestemte vi oss tidlig for at løsningen skulle utvikles slik at den enkelt lar seg tilpasse til andre kunder.
Vi har basert utviklingen av kundeklubben på enkle og modulære løsninger som allerede eksisterer i dag.
Med en kundeklubb fra oss får du følgende:
- Min side – dine medlemmer får en egen innlogg til ‘Min Side’ der de kan finne sine unike tilbud, rabattkoder, administrere medlemskapet og andre muligheter
- Direkte overføring av informasjon om dine medlemmer til Mailchimp
- Egen kode for påmelding til kundeklubb som sendes på SMS til 2030
- Enkel administrasjon av betalingsløsning, samt oversikt på dine medlemmer
- Oppsett av eget segment i din Mailchimp konto, slik at du fra begynnelsen av, kan holde oversikten på dine medlemmer og tilpasse markedsføring til dem.
Vi hjelper deg til målet om at markedsføringsfunksjonen blir hjertet og selve kretsløpet som pumper inn energi og good feeling blant medlemmene. Medlemmene skal føle seg viktige, sett og få spesifikk informasjon om tilbud om det de er interesserte i. Derfor er lily et ess i ermet for deg som velger en kundeklubb løsning fra oss. Kombinasjonen av de to plattformene betyr at du allerede nå vil vite mye om dine medlemmer, siden du har kjøpshistorikken til medlemmene – du vet hva de liker og er opptatt av. Når du da kobler denne kunnskapen med effektiv kommunikasjon, kan dette bli dynamitt.
Innlogg Min Side
E-postadresser klar til bruk i Mailchimp:
Min Side
Ta kontakt med oss i dag, så tar vi en prat.
Claus Lorentzen, Daglig leder