Les mer om hvem vi er

Claus Lorentzen grunnla HCL Nordic AS i mars 2014. 

Vi er et teknologi selskap med fokus på digital kundedialog og ecommerce. Vi har utviklet en Customer Data Platform kallet lily, som løser mange utfordringer for våre kunder. Lily handler om optimering av kundedialog i digitale kanaler, maksimal utnyttelse av kundedata og ikke minst automatisering av kommunikasjon. 

Blant systemene lily fungerer mot, finner man Mailchimp, Visma ERP, 24SevenOffice, Salesforce, Insightly og ikke minst er vi partnere med verdens ledende billettsystemer innen underholdningsbransjen Ticketmaster og Eventim. På kundelisten finner du Norges største teatre, konsertarrangører og management-byråer samt en rekke av landets tyngste brands innen retail, transport og velferdsteknologi.

Vårt konkurransefortrinn skal være menneskene som jobber her. Vi leverer digitale løsninger – men som likevel skapes av mennesker for mennesker. En god bedriftskultur er derfor høyt prioritert – fordi vi vet at det er avgjørende for hvordan vi leverer våre tjenester. Mange har samme kompetanse som oss, men det er hvordan vi forvalter kompetansen, hvordan vi samhandler og følger opp som er avgjørende for resultatet.

Vi har i tillegg en rekke dyktige freelancere med på laget. Disse er eksperter innenfor sitt felt på UI/UX design, tekstforfatting og SEO.

Vårt brand promise, altså det vi lover våre kunder, er:

Med en digital løsning fra HCL Nordic, får du tid til å gjøre mer av det du liker å gjøre

Ansatte
CEO
Claus Lorentzen
Customer Success Manager
Amalia Spull
Marketing
Sondre Hølaas
Senior Software Developer
Trond Husø
Customer success
Lise Korsedahl
UX
Sindre Marken