Kom i gang med dine data i dag
lily for Ticketmaster

Hvilken arrangør ville ikke elsket å kunne kontakte tidligere billettkjøpere med gode tilbud, informasjon om en kommende turné eller et hint om at din favorittartist snart gjester hjembyen? Alt dette er nå mulig, ved hjelp av lily.

Bakgrunn for løsningen:

Trenden er klar, vi er villig til å bruke mer tid på kultur, konserter og teaterforestillinger. I 2018 utgjorde det europæiske markedet for liveunderholdning 5o milliarder euro. Og det øker med 5% hvert år. Det betyr at markedet er der, kundene er mer enn noen gang villige til å bruke penger og tid på å komme seg hjemmefra og bli med på showet.

Likevel så er det noen skjær i sjøen, de store artistene som uansett selger billetter, er én ting. Men mange scener og management leverer konserter der inneholder musikken eller forestillingen som alle vet aldri kommer til å bli utsolgt. Hva gjør man med det, skal man bare fortsette å se på at salen er tom, eller finnes det tiltak som kan gjøres?

Vi mener at det er håp, at det finnes noe som kan gjøres med saken. Det er derfor lily eksisterer. Hva skjer om du begynner å bruke alle dataene dine tidligere kunder har oppgitt om seg selv, når de kjøpte en billett til en forestilling/event hos dere til din markedsføring. Vanskelig å få til, tenker du kanskje. Alt for mye jobb tenker du kanskje.

Det var sånn det var før, men ikke nå lenger.

Mailchimp meetup for brukere i Oslo 5. juni.

Info og påmelding:

Hva lily kan hjelpe deg med:

Ved hjelp av lily får du enkel tilgang til dine kunders personlige data. Tidligere lå dette gjemt bort i svære databaser som ikke var lett tilgjengelige. Nå ligger dataene dine klar for bruk, siden du benytter Ticketmaster til å formidle billetter til dine events.

Mulighetene du kan få tilgang til i dag:

  • Få dataene fra billettkjøpere som ligger i Ticketmaster inn i din eksisterende Mailchimp konto, har du ikke Mailchimp fra før kan du komme i gang her.
  • Kommer – Send automatiserte eposts til publikum i forkant av en konsert.
  • Bruk dataene til å sende ut SMS til kundene om endringer i planene, avlysninger eller tilbud.
  • Send nyhetsbrev direkte til kundegrupper som allerede har kjøpt til liknende konserter/events
  • Kundeklubb som knytter dine beste kunder enda nærmere til deg. Les mer om kundeklubb her
  • Kommer – send automatisk kundetilfredshetundersøkelse etter konsert/event

 

Kom i gang:

  • Siden dataene dine allerede ligger klar, trenger du bare å si fra til enten din kontaktperson hos Ticketmaster eller kontakte oss i skjemaet øverst på siden, så hjelper vi deg i gang.
  • Du må ha en Mailchimp konto satt opp for å få dataene overført.
  • Automatisert epost settes opp av deg selv eller HCL Nordic
  • SMS løsning må settes opp av HCL Nordic.

Så fort du åpner for datastrømmen, anbefaler vi deg å få dette strukturert opp riktig inne i din Mailchimp konto, slik at du får maksimalt utnytte fra første dag.

Gjør som de fleste av landets største musikkscener og managements, velg lily til å optimere din digitale markedsføring.

Omtale av lily (tidligere Tick-in) i media:

Scenemagasinet

Innomag

Mailchimp partner badge

Ta kontakt med oss i dag, så tar vi en prat.

HCL Nordic og pandemien korona:Vi ønsker å være din støttespiller!

HCL Nordic leverer digitale tjenester i form av Mailchimp/kommunikasjonsløsninger, SMS, nettsider med mer.  Våre kunder er i stor grad berørt av korona-utbruddet, og trenger å nå ut til sine kunder og samarbeidspartnere med viktig informasjon i løpet av kort tid.

Vi har løsninger som gir deg full oversikt over kundedataene dine i Mailchimp for å sende ut e-post eller SMS, og kan få deg opp å gå i løpet av svært kort tid. Vi kan også hjelpe deg med å sette opp og sende ut viktig informasjon, gjennom den kanalen du måtte ønske.