
Hva er en e-postbot?
Med vår e-postbot, spesielt utviklet for deg som benytter Ticketmaster som billettsystem, kan du automatisk håndtere store mengder data som kommer fra billettsystemet. Boten analyserer og strukturerer dataene som billettkjøpere oppgir om seg selv når de bestiller en billett til akkurat ditt event på Ticketmaster.no
Når dataene er strukturert og klassifisert i et system som f.eks Mailchimp, kan vår bot hjelpe deg å kommunisere enkelt og smart med ditt lojale publikum.
Eksempel fra kunde:
Hvorfor skal du ha en e-postbot?
- Enkelt oppsett – er du allerede kunde hos Ticketmaster og benytter Mailchimp som e-postverktøy kan du ta i bruk løsningen veldig fort
- God brukervennlighet, du trenger ingen teknisk kompetanse for å ta i bruk e-postboten
- Frigjør tid – kommuniser bedre med ditt publikum uten at det medfører mer arbeid for deg
- Høy kapasitet – det er ingen begrensninger på hvor mange e-poster du kan sende per dag
- Følg med – du kan til enhver tid se hva ditt publikum foretar seg med dine e-poster. Du får full rapport inne i Mailchimp.
- Forutsigbar kostnad – du betaler for oppsettet samt en transaksjonskostnad dersom du ønsker automatisk overføring av data fra Ticketmaster gjennom lily
Hva kan e-postboten gjøre for deg:
- Skap en bedre kundereise etter billettkjøp – send automatisk e-post med praktisk info om billetten de har kjøpt, klokkeslett, dato, sted m.m. i forkant av event
- Skap mersalg – send info om forhåndsbestilling av mat og drikke fra restaurant/cafe
- Øk lojaliteten – tilby ditt publikum medlemskap i kundeklubb, oppgi rabattkode med %-vis rabatt på neste billettkjøp eller andre tiltak
- Ta temperaturen – send ut automatisk spørreundersøkelse etter fullført event der publikum kan gi sin tilbakemelding og ris/ros
- Bygg på din e-postmottaker liste – minn publikum på å følge nyhetsbrevet ditt
- Få flere følgere på sosiale medier – du kan automatisk oppfordre folk til å følge deg på Facebook eller Instagram
Hvordan fungerer det:
- Faste intervaller – hver morgen kl 07.30 kan du med lily motta helt ferske data fra gårsdagens billettkjøpere inne i din Mailchimp-konto
- Alt skjer automatisk – noen dager før eventet skal foregå, opprettes utsendelsen som skal sendes ut til de som har kjøpt billett helt automatisk inne i din Mailchimp-konto
- Kontroll på dataene – det er den informasjonen du selv har oppgitt om eventet som vises på e-postutsendelsen. Tid, dato, varighet og navn på eventet
- Du bestemmer selv – om du vil at e-posten skal sendes ut på selve dagen for eventet eller om det skal skje i god tid før
- Sikkert system – e-posten sendes bare til de som har kjøpt billett til eventet, ingen andre.
- GDPR – e-postutsendelsen klassifiseres som ordrebekreftelse slik at du kan trygt sende den til de som ikke har gitt sitt samtykke til å motta markedsføring fra deg
- Masseutsendelse – om du har ett event samme dagen eller 10 forskjellige, klarer e-postboten og håndtere dette
Hvordan komme i gang:
Du kan teste hvordan e-postboten vil fungere for deg dersom du er eksisterende kunde hos Ticketmaster og har en Mailchimp konto allerede.
Søk opp en API nøkkel inne i Mailchimp, kopier den og lim den inn i det ene feltet.
Deretter må du finne en Event-id fra en av forestillingene/events som er aktive på www.ticketmaster.no – du finner den bakerst på URLén på arrangementssiden f.eks www.ticketmaster.no/event/620365.
Deretter kan du gå til “Brand” og deretter Templates inne i din Mailchimp konto, og da kan du se ditt eksempel.
Om du ikke får det til selv, ta kontakt oss så hjelper vi deg i gang.
Når du er klar til å gå i gang, er det bare å ta kontakt til oss, så setter vi opp en prat og får dere godt i gang.

Send forespørsel
Claus Lorentzen, CEO